Årsarkiv: 2020


Årets ledord

Årets ledord

Årets ledord

2015- mod

2016- närvarande

2017- eftertänksam

2018- tillväxt

2019-glädje

2020- ?

Varje år brukar jag sätta ett ”ledord” för det nya året. Förra årets ord var glädje och jag vet inte om jag kan säga att jag har känt mer glädje men jag har åtminstone pressat mig själv mindre och i vilket fall många gånger valt glädje. Det har liksom legat i bakhuvudet på något sätt.

Detta året var lika svårt som alla andra år att hitta rätt ord, men som vanligt kom det bara till mig. Jag minns att jag läste ordet någonstans och med ens blev det självklart. Som om det stått framför mig hela tiden.

Tillit.

Jag vill verkligen jobba på min tillit. Både tillit till mig själv, andra människor och till livet. Jösses vad mycket oro jag sluppit detta året om jag bara  hade haft tillit! Nästa år kommer jag att arbeta aktivt med det i meditationer. Jag kommer ha det uppskrivet som bakgrundsbild i min telefon, men även ha uppe ordet kontoret både hemma och på jobbet. Ordet är så viktigt för mig. Kanske det viktigaste någonsin, och jag undrar varför jag inte har valt det tidigare.

Hela min tillvaro skulle faktiskt förändras, bara jag kände tillit.

Så nästa år kommer jag  ha tillit till att jag får in nya samtalsklienter när jag behöver det, att biljetter till alla workshops kommer bli sålda. Jag kommer ha tillit till att jag får nytta av lokalen och att det inte kommer att ruinera mig, tillit till att jag och min familj kommer att vara friska och till att jag är uppskattad och älskad. Tillit till att livet kommer bli precis så som det ska vara.

2020=tillit

Vad är ditt ledord för i år?


Renovering, ny hemsida och snart öppet hus

Denna fantastiska ledighet. Jag njuter förfullt samtidigt som jag får massor gjort. Om jag minns rätt då brukar jag varje år vid den här tiden ”storstäda” mitt företag och planera för framtiden. Eftersom jag har byggt en ny hemsida ligger denna lite efter men kommer att renoveras allt eftersom de kommande veckorna. Så skulle hemsidan se konstigt ut eller om det någon dag inte går att komma in, ja då vet ni varför. Jag älskar det där med att bygga upp och planera, kanske är en sämre utförare, vi får se. Ska bli spännande att se vad det nya året har att ge.

I vilket fall står min nya hemsida jessicahjert.se klar nu. Ändringar kommer ske efterhand men i det stora hela är allt klart så kika gärna in (och säg gärna till om ni hittar felaktigheter eller problem). Bloggen på den nya sidan kommer endast handla om terapi och förmodligen kommer samma inlägg hamna här så den är inget du behöver följa om du redan är en regelbunden läsare på denna sida. Där emot har jag flera spännande event för nästa år som du gärna får kika in. Eftersom lokalen är liten har vi begränsat antal platser så är du intresserad, anmäl dig omgående.

Den 26/5 kommer vi ha en kväll där vi pratar om (och luktar på) eteriska oljor och ser hur du skulle kunna använda dem för ditt välbefinnande i din vardag. Du kommer även få med dig en passande olja hem. Läs mer här.

Jag drömmer också om att ha återkommande samtalskvällar där vi träffas ett litet gäng kvinnor och pratar om viktiga ämnen. Jag har märkt på mina skrivkurser att det finns ett stort behov av att prata och att visa saker pratar vi inte med någon om. Kvinnokvällarna är en stunds reflektion där man förhoppningsvis får med sig både nya vänner och nya tankar. Finns intresse kommer dessa att hållas regelbundet inom olika ämnen. Läs mer här.

Mini retreats i olika format är också något jag önskar göra regelbundet. Denna har jag aldrig hållit i förut men jag tänker en blandning av skrivövningar och musik. Tanken är att komma nära dina känslor. Läs mer här.

På efterfrågan kommer denna utbildning tillbaka vilket jag verkligen ser fram emot. Är du intresserad, tänk på att anmäla dig i god tid då platserna är begränsade. Läs mer här.

Jag hoppas också hålla något form av öppethus när jag är mer färdig i lokalen. Det är fortfarande saker som fattas och skyltar som ska upp. Men snart så.. Håll ögon och öron öppna och varmt välkommen!