Tapetsera en vägg med peppande ord och citat!
Jag är en person som ständigt behöver påminnelser. Både om vart jag är på väg, vad det är jag ska göra, men också om min tro på mig själv. För likt de flesta andra människor kan de ju svikta rejält. Inte bara från en dag till en annan, utan också från en timme till en annan. Därför har jag nu tapetserad en garderob i vårt sovrum med påminnelser till mig själv.
Inget jag kanske läser varje dag. Men jag kan påminna mig själv. När det behövs.
Något de flesta av oss behöver påminnelser om är att inte vara rädda, och att inte jämföra oss med andra. Vi vågar inte byta jobb, följa våra drömmar eller säga ifrån av rädsla för vad som finns på andra sidan.
Ofta skjuter vi upp saker på framtiden på grund av rädsla. Nej jag är inte redo för den förändringen än säger vi till oss själva. En viktigt fråga att ställa sig själv då är om jag inte är redo nu, när kommer jag att vara det, för allt som oftast kommer aldrig den där känslan av att vara redo. Det är därför så viktigt att sätta lite fart och krav på sig själv. Vi kommer aldrig känna oss tillräckligt vuxna eller mogna och det finns alltid folk som kan mer och vet bättre än oss. Om inte nu, när? Sätter fart på mig, påminner mig själv om att det är NU som gäller, och inte framtiden.
En annan viktigt påminnelse är att vara sig själv. Det är så himla lätt att tappa bort sig. Jag slås ofta av en rädsla att jag visar för mycket av mig själv. Speciellt här på bloggen. Jag undrar vad folk ska tycka och tänka, och oftast faller ju tankarna i negativa banor. Därför försöker jag påminna mig själv om att det är oviktigt vad andra folk tycker och tänker. För om jag inte får vara mig själv, vem ska jag då vara? Det är bättre att folk gillar eller ogillar mig för den jag är än den dom tror att jag är. Så var dig själv, världen får anpassa sig! [wp-svg-icons icon=”heart” wrap=”i”]
[wp-svg-icons icon=”pencil” wrap=”i”] Lämna en kommentar




Vädret pendlar lika snabbt som min energinivå. Ena dagen snöstorm andra dagen vårsol utan så mycket som en vit strimma på marken. Igår var det verkligen en vacker dag, på flera sätt. Solen visade upp sin bästa sida. Kändes som att jag aldrig sett den förut. Jag lät persiennerna vara uppe trots att jag knappt kunde se vad som stod på datorskärmen och att det mer började kännas som en bastu än som ett kontor.
Alltså hur vackert? Jag gillar snön. Men om jag måste välja föredrar jag solen så bye bye vita värld!
Ja hur ska jag sammanfatta månaden? Det känns som att jag är på väg, på rätt väg. Pusselbitarna faller på plats även om inget ligger klart framför mig. Men det känns rätt i magen och det är det viktigaste. Månaden har mest bestått av fortsatt planering och strukturering. Men det kommer att bli bra, snart är jag igång på full fart igen, eller i alla fall är det vad jag säger till mig själv 🙂
Jag har lydit mina egna råd och tagit en promenad efter jobbet varje dag innan jag får sätta mig och jobba med företaget. Det har känts jätte bra även om det ibland gör mig lite stressad. Men inga måsten kommer före min hälsa. Nope, inga.
Planerar både föreläsningar och kurser nu i vår och försöker pussla ihop allt. Känner mig frustrerad när varken datum eller städer är klart men väntar in några sista klartecken sen är det bara att köra igång!
Nu ska jag bara ta mig igenom februari också för att sedan komma ut levande på andra sidan. Jäkla skitmånad! Den tyngsta på hela året om du frågar mig.






