Tack för i år!
Jag är så stolt och glad över året som varit. Det har varit ett återhämtningsår arbetsmässigt. Jag har inte jobbat så aktivt eller krävt så mycket av mig själv. All prio låg på uppsatsen och den klarades med bravur.
2017 har också varit ett rekord år för bloggen. 160 000 visningar och 119 000 besökare. Känns så sjukt att så många människor har tagit del av mina ord. Nästan 300 inlägg har jag fått till vid årets slut. Jag vill därför passa på att tacka er. Både nya och gamla följare. För att ni fortfarande är här, läser, stöttar och kommenterar. Varenda en av er räknas och gör mig jätte glad!
Jag har ingen aning om vad 2018 kommer att bjuda på men jag hoppas att en förändring väntar. Det är i vilket fall min plan och jag hoppas att ni kommer fortsätta att vara med på min resa [wp-svg-icons icon=”heart” wrap=”i”] Så tack för att ni följt mig, finns egentligen inga ord då tack inte räcker till men vill att ni ska veta hur mycket jag uppskattar det. Vill också önska er ett gott nytt år, hoppas ni alla får en fantastiskt kväll!







Det blir ingen fest eller glamourmiddag här ikväll inte. Vi får se vad magarna tål. Vilken vecka. Den har verkligen gått av bara farten trots att man inte gjort någonting [wp-svg-icons icon=”heart” wrap=”i”]
Jag har sett så himla mycket fram emot dessa lediga dagar. Haft en imaginär bild om hur jag ska ligga och vila i soffan, käka chokladpraliner. Vila upp mig. Haha. Fattar inte varför jag fortfarande tror att jag skulle kunna vara lugn och avslappnad och ägna en vecka åt ingenting. Det har ju aldrig hänt tidigare så varför fortsätter jag att måla upp den bilden framför mig?
Jag älskar verkligen att vara ledig. Men det är ju för att jag då bara har ett jobb att ägna mig åt. För att jag kan styra min dag och göra vad jag vill, men vara ledig och liksom göra ingenting. Nej…
Igår gjorde jag verkligen nästan ingenting och det rev och slet i kroppen. Så idag var jag tvungen att ta datorn. Hade gått sönder annars. Så idag fixande jag till jakten på självkänsla som e-bok. Skall nog finnas på både Bokus och adlibris nu skulle jag tro om det är någon som inte vill köpa pappersboken.
Har aldrig skapat en e-bok förut så känner mig stolt över att ro det i hamn. Fler e-böcker ska det bli! Tanken är att bara ägna mig åt lite småpyssel nu när jag är ”ledig” , läsa några böcker, korrläsa manus och städa bland papper. Men vi får se, rastlösheten får styra.
Vi hade iallafall en toppen jul. Barnen var nöjda och glada och det är så härligt att få träffa nästan hela familjen, allt för sällan man gör det annars.
Men igår började dotter kräkas så resten av veckan blir sjukstuga antar jag. Är ändå glad att vi höll oss friska över den viktigaste dagen. Nyår har inte samma värde, i alla fall inte i barnens ögon.
Vi håller tummarna för att ingen annan insjuknar och att jag kan hålla rastlösheten i schack resten av veckan. Kram på er!
Det är tyst i huset, endast jag som är vaken. Men jag vet att det handlar om minuter eller högst någon timma innan barnen studsar upp. Förstår inte hur de helt spända av förväntning kan sova och inte jag. Själv har jag i vanlig ordning varit vaken sedan tre. 
Jag ser fram emot en mysig dag. Hoppas att barnen blir nöjda med sina klappar. Det är svårare nu när de blir äldre att göra dem tillfredsställda. Samtidigt som dom vill ha MÅNGA julklappar handlar det också om dyra julklappar. En ny mobil, dator, tv-spel eller kamera. Då blir julklappsberget inte längre så stort.
Julen är inte längre vit men vad gör det. Är säker på att snön dyker upp i januari, februari igen. Då man längtar som mest till våren.





Gårdagen var stor och tung därför tog jag dagen ledigt. Eller ja, ledigt och ledigt,,,😬 Ledigt från mitt ordinarie jobb åtminstone 🤪 Igår höll jag en föreläsning för lekmannaövervakare innan det var dags att springa bort till min bokrelease. Och vilken kväll 🎉 Tack till alla fina som kom och förgyllde min dag❤️ Så idag, ja då har jag varit riktigt, riktigt trött.
Morgonen började därför på bästa sätt. En stund i soffan med hunden i knät.
Sedan följde jag och hunden barnen till skolan…
…Och sedan satte vi oss i soffan och slöjobbade lite. Tror inte jag fick något ordentligt gjort alls.
Sedan hade jag ett Skypemöte med ett företag som jobbar med missbruksvård, riktigt intressant. Jag blev så pepp att jag ville klättra ur mitt skinn. Men eftersom jag var alldeles för trött för att göra slag i saken lät jag det sitta på 😜
Sen hade jag live-sändning med Annkatrin Noreliusson där vi pratade om att göra en ADHD-utredning som vuxen.
Sedan visste jag inte vad jag skulle ta mig till så jag tog en promenad med lillgrabben. Det är olustigt att vara trött och rastlös på samma gång. Man har massor att göra men får ingenting gjort. Eller jo, men inte i mina mått mätt.,.
…jag försökte därefter att vila, göra ingenting men det var svårt och jag gav upp. Så här oglad blir man då.
.,,började därför att strukturera och planera för min framtid och vips kändes livet lite bättre.
sen hämtade jag hem den här…
…åkte till affären och lämnade paket och luktade på granar.
sedan var jag tvungen att springa av mig med min bästis som ständigt är på..,
…kom hem, duschade och tog på mig en outfit som fick min dotter att vilja byta mamma 😂
sedan redigerade jag ett manus jag hoppas kunna ge ut i början av 2018 (och nej det är inte mitt 🤭)och gjorde ett skrivbordsunderlägg till min dator som gjorde mig glad . Nu är det soffläge, en kopp te… och ja, vem vet vad som händer härnäst 😆